Hva bør du som toppleder og markedsdirektør vite om digital markedsføring?
May 07, 2024
“I am always ready to learn although I do not always like being taught.”
– Winston Churchill
Know thyself
Det å innse at man dessverre ikke kan alt er kjedelig, men det åpner heldigvis for muligheten til å begynne å lære og det gir muligheten til å tette eventuelle kompetansehull og bli en bedre leder og bedre menneske.
Teknologi og marked er i kontinuerlig forandring, og det krever mye av deg å holde deg oppdatert, vite hva som fungerer, hvordan det fungerer, hva du trenger å vite for å sette gode mål, finne gode folk og holde menneskene rundt deg ansvarlige til det du vil de skal gjøre.
Jeg har i allefall hatt den følelsen flere ganger. Det at du snakker med noen hvor du er ikke helt sikker, men du tror at de lurer deg. Det letteste er jo å spørre, men det er ikke alltid like lett.
Vit hva som gir verdi
Du har kanskje noen som har ansvaret for markedsføringen? Kanskje en egen avdeling som styrer websiden og markedsføringen? Sosiale medier, blogging, kjøp av annonser på Google, Facebook, LinkedIn? Kanskje avdelingen samarbeider med ett byrå? Er de flinke? Hvilken type verdi tilfører både markedsavdelingen og byrået som jobber med dem til bedriften din?